יום שבת, 15 בנובמבר 2014

מחשבות שעלו לי - המערכת עם מיקי חימוביץ

התוכנית של מיקי חימוביץ -ששודרה בשבוע שעבר, יצרה במוחי פרקים לסידרת תכנים שלמה . 
והנה הפרק הראשון בתוכה - FAST FOOD

בעצם כולנו אוכלים פאסט פוד בצורה כזו או אחרת ( טוב נו כמעט כולנו..) השאלה מתחילה במה אנחנו בוחרים - איפה אנחנו מקצרים לנו את הדרך ובאיזה תדירות אנחנו עושים את זה ?
הבעיה באכילת פאסט פוד אינה ניכרת רק בהרכבו של המזון אלא נותנת ביטוי מאוד משמעותי גם לחווית האכילה .
אחת הדוגמאות המשמעותיות הייתה התוכנית הקיימת בארצות הברית - בה הילדים עוסקים בגינון במטרה לראות את התהליך המלא בו עגבניה מגיעה מהזרע לחדר האוכל. הם מטפלים בה בגינה אחרי שזרעו אותה ואין ספק שההענות והסקרנות שלהם כלפיה גבוה בהרבה משל אלו שרגילים כי העגבניות מגיעות ישירות מהסופר.

Baby Fast Food

לא פעם אמהות לתינוקות שואלות אותי לגבי מחיות מזון בצנצנת. תזונתית - ודאי אפשר למצוא מחית שמתקרבת באופן יחסי למקור. התנהגותי או רגשית - לטחון עבור התינוק את האוכל בידיעה כי הוא רואה שלרגע הבננה מונחת על השולחן ובהמשך היא מוגשת בצורה שטובה לו לאכילה - המסר שעובר בתהליך הזה חזק יותר מאשר הגשת מזון מקופסא.
(וזה לגמרה לא הופך אף אחד להורה פחות טוב אם הוא מגיש מזון מצנצנת אלא רק מנסה להרחיב את צורת המחשבה מאוכל להזנה..)
הנה השוואה על מחיות שכתבתי לפני כמה חודשים.

מדהים לראות כמה מהר תינוקות יכולים לזהות שקית חטיף מרשרשת - הם הרי מתים על שקיות! אבל העובדה כי על האריזה מצויר תינוק או שהחטיף ממותק ב"תינוקית" ברוב המקרים לא מצדיקה את אכילת החטיף.
אכילה נשנשנית - שייכת לעולם המבוגרים, הממהרים, הלא מספיקים , הפחות מחוברים לרעב ולשובע שלהם.
תינוקות .. להם יש זמן לאכול ואין צורך שינשנשו בשעה כזו או אחרת של היום 

פאסט פוד פעוטות

כל עוד יש לכם ילד אחד בבית - אין כל סיבה לקנות חטיפים, הוא לא רואה אתכם אוכלים חטיפים , אין לו אחים שאוכלים סביבו חטיפים וברוב המקרים אפשר להביא מאפה ביתי או פירות לגינת המשחקים בזמן שיתכן ויתקל בבני גילו האוכלים חטיפים בגינה.

דוגמא מאוד בולטת הייתה גם בתוכנית לגבי דגני הבוקר והיותם חטיפים לכל דבר ועניין. ועל כן גם מהם כדאי להמנע ככל שניתן. 

ומה עם מוצרי החלב ? נראה כי חלק מכל תפריט בסיס של פעוט אמור לכלול מעדן חלב , אז האמת היא שלא! או לא בהכרח. אם הפעוט או התינוק אוכל יוגורט טבעי ללא תוספות אז אין שום בעיה , אך אם הבחירה היא במעדנים ממותקים , אתם לגמרה יכולים להתיחס לכך כממתק. כן.
ועכשיו ודאי יש מי שקורא ואומר לעצמו - "אז מה היא רוצה שהילדים שלנו יאכלו?" אני רוצה שהילדים שלי ושלכם יאכלו אוכל אמיתי - כזה שנוצר כמה שיותר קרוב לצורתו האמיתית והגולמית . וכמה שפחות ארוז.
ואין לי ספק שאתם עובדים קשה ושעות ארוכות ( אגב.. גם אני!)
ובכל זאת קחו החלטה אחת לפחות! על פריט אחד שיצא החל מעכשיו מהתפריט או אולי כזה שיכנס יותר!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות