יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

על סנדלרים וימי הולדת

אני אמא לשלושה ילדים , ואני גם תזונאית שעובדת  עם הורים לתינוקות וילדים.

יש לי ילדה בררנית- היא לא אוהבת לאכול כל מיני דברים, גם כאלו שילדים אחרים אוהבים (מיץ,קרטיב,טרופית
סוכריות ציטוס.. והרשימה עוד ארוכה..) הבררנות שלה החלה בגיל מאוד צעיר - ובהמשך התחברה לפרופיל שלם של סלידה ממרקמים מסויימים (באוכל ולא רק..) ריחות, רעשים, אנשים ....

הרבה מאוד פעמים - זכיתי לשמוע כי אני סנדלרית, ואיך לא.. יחפה! כן הבת של הדיאטנית (לא הרבה אנשים קוראים לי תזונאית..) נמנעת לחלוטין מפירות וירקות.
לרוב אני רק מחייכת , לפעמים אני "חוטאת" בהסבר .. על איך אני הכל חוץ מיחפה... (אבל זה לפוסט אחר..)

השבוע חגגנו את יום ההולדת לבן שלי בגן, יומהולדת שנתיים מרגש ומשמח- כמו שיום הולדת אמור להיות,
אמממה.... התפריט לא היה נאה בעיניי...

ובניגוד להתנהלות מול ביתי -(הבררנית , זוכרים..) כאן הרגשתי יחפנית מוחלטת!
הלו ביומיום המקצועי שלי - מסגרות חינוכיות הן מקור להדרכה,שינוי ופרנסה , ואיך יתכן כי במסגרת של בני יחידי (בין שתי בנות:) ) אני איני מצליחה להחדיר שינוי?!
כזה שמזכיר כי יומהולדת הוא מאורע כ"כ משמח, מרגש- שיש בו מתנה ועוגה ואולי גם קוביית שוקולד - אך צלוחית החטיפים, שמשאירה אותו שבע עד לארוחת הערב(אם בכלל) היא מיותרת,

היה לי ברור כי אני לא קונה חטיפים , אבל אנחנו מהווים רק יומהולדת אחת מתוך עוד 23 ימי הולדת שיחגגו השנה,ובאופן מעט חריג מהתנהלותי הטיפוסית (בה אני מפחדת להתפס האמא הקצת "משוגעת/מוזרה" ..)  החלטתי שאני לא מרפה...

לא בשבילו ולא בשביל יתר ילדי הגן -
לזכותן של מנהלות הגן יאמר - כי לא הביעו כל התנגדות לכך שארכיב רשימה הנכונה בעיניי ליום ההולדת .
אך גם בי חילחל הספק איך יגיבו הילדים (הכ"כ צעירים..) למראה הפירות החתוכים או גלידות הבננה לאחר שהתרגלו לדובונים במבה ושאר אושפיזין...?!


המלאכה החלה ...
המשימה הראשונה הייתה למצוא חלופות הולמות לקרונות הסוכריות/עדשים/גומי/חטיפים של רכבת המשא הקטנה, 
הפתרונות נמצאו:) ואפילו האמצעית , שעד להגעת הרכבת הייתה בטוחה שענבים סגולים הם "ממש לא טעימים" לא עמדה בפיתוי


אכילה בריאה
עוגת יום הולדת בריאה


ומה לגבי הכיבוד הנוסף לעוגה ?(אגב הוא ממש לא מתחייב בעיניי...)


כיבוד לגן
גלידה בננה לגן

הילדים קיבלו "דידה" הידועה גם בתור - פירות טחונים (הכוללים גם בננה כדי שהמרקם יהיה נעים: ) עם מעט תמרים, שהוכנסו לתוך כוסות יין קטנות - ולתוכן הוכנס מקל ארטיק (כזה שקונים בחנויות יצירה...) 
בימי שגרה בן השנתיים אוהב פשוט ככה את ה"דידה" שלו, 






אך בחג יום הולדת של... טבלתי את ה"דידה" בקצת שוקולד מומס:
גלידה בריאה לגן
גלידת בננה שוקולד לילדים

אה .. כן והיו גם פירות חתוכים.. נכון קצת יותר אטרקטיבים - כמו מלון וענבים חתוכים, ההשקעה הפיסית או הכלכלית לא הייתה גבוהה מרשימת המקור,
והכל נאכל! (טוב נו.. נותרו קצת תפוחים...)


איך אתם משפיעים על התזונה של הילדים בתוך הגן?


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות