יום רביעי, 16 באוקטובר 2013

על סרבנות אכילה, מרקמים ודברים אחרים

תורת המרקמים, זו התורה העוסקת בהעדפות אכילה של תינוקות, ילידם וכן.. גם מבוגרים. 
התורה היא מורכבת ועמוסה, הגורמים הפועלים בתוכה רבים ושונים. שונים בין מרקם למרקם
ומאדם לאדם (או תינוק לתינוק, במקרה זה תינוק עם סרבנות אכילה)
*סרבנות אכילה הינה תופעה מוכרת וידועה בקרב תינוקות, אם ילדכם בררני בבחירת האוכל שלו, הגעתם למקום הנכון :)

לפני ביקור בית אני תמיד תמיד מסקרנת - מי ההורים? מי התינוק? מה הוא יחשוב עלי?
(כן כן .. יש לו דעה! אני בטוחה..) וכמובן, איך יתנהל החיבור ביני לבין המשפחה. 

ביקור בית מצריך הערכות :)
כמו כל דודה טובה אני מגיעה עם עם מאכל כלשהו, ואחרי שיחה ראשונית עם ההורים 
שאלון שמילאו עלי לנתח ולהבין מה היא בדיוק אותה העדפה של התינוק ואיך גם במגוון פריטים מצומם 
אני מצליחה לייצר לו הרכב תזונתי מגוון...

אז כבר זמן מה שאני במטבח היום חושבת מה הוא יאהב?  מרקם פריך או רך, גס או מעורב
והאם בכלל ישתף פעולה בנוכחות אדם זר ?

הקסם הוא לנסות להשקיע מחשבה לפני הארוחה על מנת שהארוחה עצמה תנוהל על ידי התינוק,
איך מתרגמים את זה למתכון?
מחפשים מתכונים המכילים את כל קבוצות המזון- ועשויים לענות להעדפותיו, 

מחר אפגוש את משפחתו של י', תינוק חדש אשר מגלה תכונות של סרבנות אכילה. האמת היא שסרבנות אכילה הינה תכונה נפוצה מאוד, עדיין, מקווה לפגוע לטעמו הכנתי לו פיתות (לא הרגילות עם השמרים, אלא כאלו שיש בהן גם מוצרי חלב במתכון) כך באותה מנה של לחם אקבל גם אספקה לא רעה של חלבון..ויש גם שמן 
וליד זה נצטרך להוביף מקור של ירק או פרי (טרי!)

חשוב להוריד את המתח סביב הארוחה, וכך אני יכולה להיות רגועה שכל ביס מכיל הרכבים מגוונים.


במאמר מוסגר: מוצרי חלב בימינו מושמצים רבות וזאת על אף שיש להם גם לא מעט יתרונות, אשמח להסביר על כך בפרוטרוט במידה ולמישהו יש שאלות בנושא.

בנוסף.. אתם יודעים..גם פה יש כמה ילדים וגם הם מעלים לא מעט אתגרים...בהעדפות, במרקמים ובטעמים...
ולפעמים המשפחות שאני מלווה מובילות אותי לעוד טיפה מחשבה, שמקדמת גם את השולחן הביתי שלנו:)

ועכשיו בקשה אמיתית וכנה:
אני יותר מאשמח לקבל מכם מתכונים המכילים מגוון של רכיבים ויכולים לקדם את אותה מטרה.

שהילד הבררן יקבל מזון מגוון!


מחכה לרעיונות מכם, ומודה לכם שוב על הקריאה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות