יום ראשון, 13 באוקטובר 2013

הזנה ועונות השנה

אני ממש בן אדם של קיץ.
מיד עם הירידה הקלה המורגשת בטמפרטורות 
חשש קל (או כבד..) מתגנב לליבי,

אני לא אוהבת חורף!
זה אפור לי 
זה קר לי
וזה גורם לי לרוץ עם הילדים מהאוטו ל..
ומהאוטו ל...
אחד בדרך כלל על הידיים - 
ושתיים רצות אחריי תוך קריאות :" תזהרו" ...

אבל אתם יודעים שכל ההקדמה הזו הרי תוביל לאוכל...
אז הנה זה בא ...

כבר אמרנו לא פעם, שגופם של תינוקות וילדים
הוא מכונה משומנת ובריאה, 
הם מגיבים היטב לשינויים (ובאמרי היטב - אני לא מתכוונת בהכרח בקלות,
אך מתכוונת לכך שהם חשים שינויים בקלות).

והיום עצרתי לחשוב מה קרה אצלנו, 
מדוע השבוע האחרון היה פחות נינוח מאלו שקדמו לו, 

שינויים במזג האוויר גם הם " נקלטים" באותה מכונה משומנת, 
גופם של הילדים. 

כשם שיש מבוגרים רגישים- שחושיהם מגורים ביתר קלות-
לשינויי רעש/ אור /רעב
ישנם גם ילדים רגישים מאוד
תגובותיהם של ילדים שמערכת החושים שלהם רגישה - 
חזקות עוד יותר.

כבר כמה שנים שאצלנו בבית 
אפשר לחוש את חילופי העונות - 
בקושי בהתארגנות בבוקר
בשיתוף הפעולה
במצב הרוח הכללי 
וגם באוכל-
כן זו תקופה של חוסר שקט פנימי
המתבטא גם ברצון לאכול הרבה ויותר לעיתים
ובימים אחרים - לא לאכול כלל

ואיך בכל זאת ניתן להקל?

הכירו בכך.. בכך שהשינויים נקלטו במערכת 
וידרשו  מספר ימים עד שיעובדו ויחזרו לשיגרה נעימה

אפשרו גמישות רבה יותר בשולחן האוכל-
אין צורך להתיר את הגבולות, אך נידרשת מעט יותר יצירתיות

זכרו, זו תקופה- לעיתים היא מורגשת כנצח- אך כאשר חולפת אנחנו בקושי זוכרים כי הייתה . 
ותמיד! נהלו ארוחה היא לגופה - נסו להשאיר את מטעני הארוחה הקודמת בצד, לנקות את השולחן ולהתחיל 
 אבל אם בכל זאת... זו לא רק תקופה .. והמתח סביב שולחן האוכל הוא יומיומי
התייעצו ושתפו - כדי ששולחן האוכל יהיה מקום נעים ובריא:)







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות