יום רביעי, 17 ביולי 2013

שפה של תינוקות


היום שבו הבן שלי לימד אותי מה הדרך שלו. הוא כבר לא כזה תינוק.
מאז ומעולם שינה הייתה העניין המרכזי, אצלנו כולם אוכלים - לא רודפים אחרי אף אחד עם אוכל 
לא צריך לשכנע אף אחד.. אבל השינה...זה דבר אחר לגמרי ...

השבוע סוף סוף זה קרה, הבנתי איך הוא רוצה להרדם ומה יעזור לו לישון לילה שלם:
ומה גרם לי להבין? כנראה שהייתי קצת יותר פנויה להסתכל על זה ולהקשיב...
אליו אלינו ולדעות מלומדות של בעלי מקצוע. 

אני לא הולכת לגלות את הסוד:)
זה הסוד שלו ושלנו..

אבל רוצה להזכיר ..ששינה כמו אוכל, היא צורך בסיסי.
לפעמים אנחנו צריכים הכוונה ומישהו שיסתכל מהצד אך ללא ספק התינוקות שלנו בעלי היכולת לעשות את זה ואצלם גם התשובות.

תחומים אחרים בחיים תמיד מחזירים אותי לבחון תקשורת בין תינוקות להורים. לא תמיד אנחנו מבינים ומזהים אבל ברוב המקרים ישנה שם שפה שהם יודעים ! ומדברים! ואנחנו.. רק צריכים ללמוד אותה!

צרכים בסיסיים (הזנה ושינה ..) יכולים להשפיע על איכות החיים לא רק של התינוק
אלא של כל הבית!!! (אני בטוחה שאתם יודעים את זה !)

שפה זה משהו שאפשר ללמוד והיא חשובה - לאיכות החיים, ולאיכות הקשר ביניכם לבין התינוק.

את שפת השינה - אני לא הולכת להפיץ/ללמד (זה ללא ספק לא התחום שלי...ויש נשות מקצוע מעולות בתחום זה!)

אבל תקשורת האכילה.. זה בהחלט האהבה שלי , 
ואפשר ללמוד אותה:)
חופש נעים!!!

עדי, 

נ.ב....
אם אתם מרגישים שיש לכם פערים בתקשורת האכילה.. אל תתנו להם לגדול, נסו לגשר על הפערים עכשיו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות