יום ראשון, 3 בפברואר 2013

שינה מונוגמיה ואוכל

אתמול נפל לי עוד אסימון.
על בררנות, קיבעון, דפוסים, הרגלים ושאר חברים.
טל ביקש לשתות חלב במהלך הנסיעה-
הסברתי לו כי עכשיו לא שותים,
והוספתי כי אם הוא עייף הוא יכול לישון...
הוא תינוק- אבל הבין, נעלב! ובכה...

ים הזדעקה לשמע הבכי שלו- "אמא למה את לא נותנת לו חלב?"
חשבתי רגע.. זה היה לי נורא ברור אך כשהייתי צריכה לברור את המילים ..
הייתי צריכה לעצור רגע...

והנה ההסבר שנתתי (לעצמי) ולה...
טל כבר יודע ואוהב לאכול הכל,
עכשיו הוא עייף - ורוצה להיעזר במשהו שיוכל להרגיע אותו,
אני מעדיפה לשיר לו שיר, לדבר איתו, ללטף אותו
אך להשתדל לא לתת לו "אוכל- שינה" - כזה שיעזור לו להירדם.

"למה לא?" ים הקשתה...
כי עכשיו סיימנו ארוחת בוקר,
טל לא רעב - ואני רוצה לעזור לו ללמוד שכאשר עייפים הולכים לישון.(ולא לאכול..)

ים התרצתה ,
אני המשכתי לחשוב-
על חודשיו הראשונים של תינוק בהם הוא ניזון רק ממקור הזנה אחד: הנקה או בקבוק.
כל כך משמעמם עבורנו אך כל כך בטוח ויציב עבורו.
תזונה מונוגמית - הנאמנה רק למקור אחד.

די מהר המונוגמיות מתערערת וכוכבים חדשים נכנסים לתמונה.
אך גם בשלב הזה יהיו תינוקות שיחפשו את הקביעות ,
יגלו חוסר פתיחות.

ישנם תינוקות וילדים שהקביעות נעימה ובטוחה להם
אך מגוונת פחות מבחינה תזונתית ,

איך שוברים את הקביעות?
מגוונים במה שיש -
משנים את הצבע של התפוח (כן יש לכך משמעות)
קונים מוצרים של יצרנים שונים ולא רק של אותו יצרן (עבור תינוקות או ילדים בררנים , יש לכך משמעות רבה)
אוכלים מולם מזונות מגוונים ושונים ממה שהם רגילים.
משתפים אותם בתחושות, בריחות ובמגע של האוכל.

ותמיד שומרים על הכבוד שלהם,
לא מכריחים - רק מציעים
לא מוחאים כפיים על כך שאכלו - אלא שמחים איתם ששבעו :)

שבוע טוב!
עדי

ואם עוד אין לכם את המדריך להזנת תינוקות
http://kidseat.co.il/

או חמור מכך..
עוד לא עשיתם לי like....
http://www.facebook.com/adirasuli




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות