יום שני, 17 במרץ 2014

למה יוגורט כן ואוכל לא?

לא מזמן חגגתי שנה :)
יום-הולדת שנה לתינוקת קרובה (נקרא לה ר', והיא של א' וק' ) אני והיא נפגשנו ממש כמה שעות  אחרי הלידה וכל הדרך אח"כ...השיתוף המתמיד של ק' וא' והרצון שלהם לדייק ולדעת כל דבר מותיר בי תחושות חזקות של קרבה ומעורבות. 
לא מזמן הם התקשרו בשעות אחר הצהריים - "היא לא אכלה כל היום.. ממש כלום.. היא הייתה בגן והכל בסדר, אבל לאכול היא לא אכלה".
אחרי כמה דקות של שיחה .. בהן הצלחתי להבין כי היו כמה נסיונות להציע לה אוכל (טוב נו.. מן הסתם..) סכמנו כי יציעו לה יוגורט!
כן יוגורט!
למה דווקא יוגורט? היא שאלה .. 
בואי תנסי .. ואם זה יצליח אני אסביר לך :)

זה הצליח :) חלפו רק כמה דקות עד שקיבלתי משלוח תמונות של ילדה מרוחה ביוגורט ומחייכת.

אז למה יוגורט כן ודברים אחרים לא ?!
ההסבר הוא פשוט: לעיתים, מסיבות שאולי לעולם לא נדע, תינוקות מסתובבים עם תאבון ירוד - תחשבו כמה מציקות שיניים בוקעות יכולות להיות או אפילו צינון מהסוג הפשוט ביותר או אי שקט שמלווה סיום מחלה - גם כאשר התינוק כבר נראה בריא לחלוטין. ובעצם אמרנו כי הסיבה לא ממש משנה .. ופתאום הרעב הזה שהיה די רדום לאורך היום - הופך להיות מציק ומשמעותי - אך כעת התינוק כבר בשלב ה"רעב מידי" ! הוא חסר סבלנות לאכול מזונות שיצריכו ממנו השקעה , כן ללעוס לבלוע להמתין לשובע זה תהליך די מורכב.. ולעיתים מורכב מידי. 

במצבים כאלו סביר שכלפי מזון קל לאכילה מוכר ונעים (גם הטמפרטורה של יוגורט עשויה להיות נעימה להם..) שיתוף הפעולה יהיה טוב יותר , לפעמים זה גם רק הפתיח להמשך הארוחה .. 

את אותה תחושת הקלה יכולה לעשות גם הנקה קצרה או שתיית תמ"ל מבקבוק , 
ולא! ממש אין לי כוונה לומר כי הנקה או בקבוק הם פתרון עבור תינוקות שמתקשים או מסרבים לאכול מוצקים באופן עיקבי, אבל אצל ר' זה ממש לא המצב :) היא אוהבת לאכול נהנית לאכול ומצליחה לשבוע היטב מאכילת מוצקים.

השנתיים הראשונות לחיים הן לא פשוטות :) הם לא מבטאים עצמם לגמרה .. הם חולים לא מעט וגופם עובר תהליכים אינטנסיביים , אחכ זה נהיה קל יותר - הם מתקשרים טוב יותר .. אבל מייצרים אתגרים חדשים ..
ובנימה (כמעט) אופטימית.. נסו לזכור את הרעיון הזה להתמודדות עם חוסר התאבון הבא :)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות